Τάρτα με κυδώνια

Τον τελευταίο καιρό, η δουλειά μας έχει απαγορέψει να ασχολούμαστε με όλα τα υπόλοιπα. Το μόνο που κάνουμε είναι να οργανώνουμε τα επερχόμενα ταξίδια για να ξεχνιόμαστε και λιγάκι. Την προηγούμενη βδομάδα, ακόμα και την κυριακή ένας εξ ημών επισκεύτηκε τον εργασιακό του χώρο...Αυτή, τη βδομάδα τα πράγματα ήταν λίγο πιο χαλαρά και βρήκαμε χρόνο να συμμαζέψουμε τις σκέψεις μας και να επισκεφτούμε και τους διαδικτυακούς μας φίλους (όσο μας το επιτρέπει ο πάροχος, καθώς λόγω κακοκαιρίας υποθέτω, η σύνδεση με το δίκτυ είναι προβληματική). Μέσα σ'όλα, μαζέψαμε και τα κυδώνια μας (κάτι κυδώνια να με το συμπάθιο) και έπρεπε να το εκμεταλλευτούμε...Ξεφυλλίζοντας τα βιβλία και τα bookmarks δυο συνταγές μας έκαναν κλικ, το λικερ κυδώνι (στον τρελοτουρίστα) και μια τάρτα με κυδώνια και αμύγδαλα (στην τρελοτουρίστρια)...και εγένετο το θέλημα της! Ευκαιρία να εκμεταλλευτούμε και τα μύγδαλα που μαζέψαμε την άνοιξη!Και ιδού η συνταγή:

Ζύμη Τάρτας
100 γρ. ζάχαρη αχνη
200 γρ. βούτυρο
300 γρ. αλεύρι
1 αυγό
Γέμιση
2 μεγάλα κυδώνια
500 γρ. ζάχαρη
800 γρ. νερό
2 ξυλάκια κανέλλας
Επικάλυψη
125 γρ. βούτυρο
125 γρ. ζάχαρη
125 γρ. αμυγδαλα
50 γρ. αλεύρι
3 αυγά
1 σφηνάκι μαύρο ρούμι (όταν το είχα ήδη βάλει σκέφτηκα ότι και το amaretto θα του πήγαινε, οπότε ίσως το δοκιμάσω την επόμενη φορά)

Αρχικά, ετοιμάζουμε ένα σιρόπι, βράζοντας ζάχαρη, νερό και κανέλλα. Καθαρίζουμε τα κυδώνια, βγάζουμε και τα κουκούτσια και τα βάζουμε σε ταψί μαζί το σιρόπι. Τα ψήνουμε σκεπασμένα σε προθερμασμένο φούρνο στους 180οC για 2-3 ώρες.
Όσο ψήνονται τα κυδώνια, ετοιμάζουμε την επικάλυψη αμυγδάλου. Χτυπάμε τα αμύγδαλα στο μπλέντερ μέχρι να γίνουν σκόνη, και τα χτυπάμε στο μίξερ μαζί με τη ζάχαρη και το βούτυρο μέχρι να γίνουν κρέμα. Προσθέτουμε σιγά σιγά τα αυγά και το αλκόολ. Κατεβάζουμε απο το μίξερ και ρίχνουμ το αλέυρι ανακατεύοντας με μια κουτάλα. Αφήνουμε το μίγμα να ξεκουραστεί 2-3 ώρες στο ψυγείο.
Όσο ψήνονται ή ξεκουράζονται τα υλικά, φτιάχνουμε τη ζύμη. Βάζουμε στο μίξερ όλα τα υλικά και τα ανακατεύουμε μέχρι να ομογενοποιηθούν και αφήνουμε τη ζύμη να ξεκουραστεί για μισή ώρα. Στην συνέχεια ανοίγουμε σε φύλλο πάχους 3-4 χιλιοστών σε μια φόρμα τάρτας. Πάνω από τη ζύμη, ανοίγουμε αντικολλητικό χαρτί και το γεμίζουμε με ρύζι ή φακή και το ψήνουμε για 15 λεπτά στους 170οC. Αφαιρούμε το χαρτί και ψήνουμε την τάρτα άλλα 5 λεπτά. Στη συνέχεια γεμίζουμε την τάρτα...
και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 170οC για μια ώρα. Την τρώμε κατευθείαν και συνοδεύουμε με ένα σφηνάκι λικέρ ρόδι ;). Καλή όρεξη και καλη εβδομάδα σε όλους.

CrazyTourist1

Υ.Γ. Το σιρόπι που περισσεύει στο ταψί μπορούμε:
(i) να το δέσουμε με λίγο ζάχαρη ακόμα και να προκύψει ένα "ζελέ" κυδωνιού.
(ii) να το χρησιμοποιήσουμε για να ψήσουμε εκεί 2-3 κυδωνια ακόμα
(iii) να το χρησιμοποιήσουμε ως έχει ως συνοδευτικό της τάρτας.

Update Υ.Γ. (20/11) Η συνταγή είναι του Σ. Παρλιάρου από το "Κ" της Καθημερινής. Τώρα είδα πως δεν το είχα αναφέρει πουθενά!

Σχόλια

Ο χρήστης moukelis είπε…
Μμμ,αν και το κυδώνι δε με τρελαίνει,αρέσει πολύ στο μούκο μου,οπότε θα δοκιμάσω τη συνταγή.Καλή ξεκούραση τρελοτουρίστες!
Ο χρήστης kiki είπε…
Μμμμμ...γιάμιιιιιι θα έλεγα... Προχωρημένους σας βρίσκω... :-)
Ο χρήστης Ενεσούλα είπε…
Ναι, γιαμιιιι!
Θα το δοκιμάσω!
Μου αρέσει να φτιάχνω καινούριες συνταγές!
Ευχαριστώ!
Ο χρήστης Crazy Tourists είπε…
Αν και στην αρχή ήμουν λιγάκι διστακτική καθώς τα κυδώνια δεν τα πολυσυμπαθώ, δοκίμασα και ξετρελάθηκα!!
Μπράβο τρελοτουριστοσεφάκι μου!!
Φιλάκια!!

CrazyTourist2
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
μπραβο σας για την ωραια ταρτα που δεν ειναι και καθολου ευκολη...την θελει την διαδικασια της...αλλα φανταζομαι το αποτελεσμα θα σας δικαιωσε!!!

ΚΑΛΟΦΑΓΩΤΗ!!!
Ο χρήστης Roadartist είπε…
Τι εικόνες είναι αυτές??...
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Μου θυμίσατε το γλυκό κυδώνι που έφτιαχνε η γιαγάκα μου και μου άρεσε πάρα πολύ...

Τώρα που δεν την έχω, μάλλον θα πρέπει να το φτιάξω μόνη μου...

Το λικεράκι ρόδι, πέτυχε;

Μην ανησυχείτε πάντως όλοι τρέχουν σας τρελοί αυτόν τον καιρό!
Ο χρήστης Σοφία είπε…
Μμμμμ τρελαίνομαι για κυδώνια και για λικέρ ρόδι. Τι μου κάνετε βραδιάτικα!!!!
Ο χρήστης Μ είπε…
Και εμένα μου αρέσουν τα κυδώνια! Φαίνεται τέλειο!!! Καλή χώνεψη γιατί μου φαίνεται ότι θα την χρειαστείτε ;)
Ο χρήστης Crazy Tourists είπε…
Καλησπέρα σε όλους!

Να του τη φτιάξεις moukelis, και να δοκιμάσεις κι εσύ!Και η τρελοτουριστριά μου δεν τρελαινόταν αλλά με το συγκεκριμένο ενθουσιάστηκε!

Μιαμ, μιαμ Κική αλλά και το ρόδι ήταν ωραιότατο! Πήρα και ένα μπουκαλάκι στο γραφείο και το τιμήσαμε!

Να το δοκιμάσεις ενεσούλα και να μας πεις τη γνώμη σου!

Μας δικαίωσε una mama!Και γω δεν το περίμενα αλλά ήταν πολύ ωραία!

Roadartist, με μπέρδεψες...Σ'άρεσαν εννοείς? Ή όχι? :S

Penny, Γλυκό Κυδώνι έχει αυτό το ΣΚ. Δεν προλαβαίνουμε σε ένα ΣΚ όλες τις ζαχαροπλαστικές! Το ρόδι είναι ωραιότατο!

Τι σου κάνουμε βρε σοφία! Και σε σκεφτόμουνα όταν το φτιαξά...Λέω να χαμε και λίγη custard να του βάλω στο πλαι μαζί με λίγο σιροπάκι να γίνει κόλαση!!

Ευχαριστούμε Μαρία!!!

Αγαπούλα μου, είδες που σου άρεσε, και δεν ήθελες να δοκιμάσεις!!Τρελοτουριστοσεφάκι?? Χιχι!Πλάκα έχει! ({)

CrazyTourist1
Ο χρήστης kiki είπε…
Χτες σούρωσα και το δικό μου ροδι. Σήμερα θα σουρώσω κανέλλα. Στην υγειά σας λοιπόν. Με οινόπνευμα το έκανες τελικά; Δε θυμάμαι!
Ο χρήστης None είπε…
Καραζηλεύω τα πάντα!
Ο χρήστης Juanita La Quejica είπε…
Εγώ πάλι από τότε που άρχισα να χρησιμοποιώ κυδώνια στην κουζίνα τα λάτρεψα. Μόλις τέλειωσε το κυδωνοcrumble μου (θα το βρείτε στο Hungry For Life), οπότε το επόμενο γλυκό θα είναι αυτή η ταρτούλα! Ευχαριστώ για τη συνταγή!
Ο χρήστης patsiouri είπε…
Οχι ρε φίλε....σας αρέσει το κυδώνι????????????
Ανακατεύτηκα!
Καλώς σας βρήκα!
Ο χρήστης Crazy Tourists είπε…
Καλησπέρα!!
Κική, τελικά το έκανα με ούζο. Μας άρεσε πολύ και σήμερα έβαλα κι άλλα 2 μπουκάλια!!

Καλως ήρθες none!

Και μου είχε ξεφύγει το κυδωνο-crumble με όλες αυτές τις δουλειές! Θα το επιχειρήσω Juanita!

Καλως ήρθες Patsiouri! Πρώτη επίσκεψη και ανακατεύτηκες!:( Κρίμα βρε...Πήγαινε μερικές αναρτήσεις πίσω και πάρε ένα τρουφάκι να σου φτιάξει η διάθεση...

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παλιές φωτογραφίες....

Μια νέα πρόκληση

Τρέξιμο; Ποια ; Εγώ; Εγώ;